Project omschrijving
Cedefop – Working and Ageing
September 2010 – Internationale inventarisatie van beleid en factoren die een rol spelen bij werken op latere leeftijd.
Auteur(s): | Cedefop |
Publicatiedatum: | september 2010 |
Gebaseerd op literatuuronderzoek en internationale vergelijkingen, laat deze publicatie een beeld zien van de factoren die een rol spelen bij werken op latere leeftijd. Ga naar het rapport
Onderzoeker(s)
Gerelateerde publicaties
Ilona Koning2019-10-25T12:21:16+02:00

Een digitaal scholingsportal: stimulans voor de deelname aan LLO?
Een digitaal scholingsportal: stimulans voor de deelname aan LLO?
Nederlanders zijn enthousiast over het idee van een digitale portal over scholingsmogelijkheden, die van overheidswege wordt ingericht. Dat neemt niet weg dat voor een belangrijke groep mensen zo’n portal niet het beste instrument is om de deelname aan scholing dichterbij te brengen. Dit blijkt uit onderzoek dat ecbo en CentERdata hebben uitgevoerd in opdracht van het ministerie van OCW.Ilona Koning2019-10-14T10:44:47+02:00

Inventarisatie bedrijfsscholen
Inventarisatie bedrijfsscholen
Net verschenen: een onderzoek naar bedrijfsscholen voor het Ministerie van OCW, als bijlage bij de kamerbrief voortgang leven lang ontwikkelen. Lees verder.Diana Ploegaert2019-06-19T22:41:03+02:00
Spotlight on VET 2018 compilation
Spotlight
This Spotlight aims to contribute to better understanding of vocational education and training (VET) in the Netherlands, providing an overview into the main features of the Dutch VET system.Gerelateerd nieuws
2309, 2019
Webinar Vraagarticulatie 14 november
Webinar over Kritisch denken
Op 8 maart organiseren we een webinar over Kritisch denken.1209, 2019
Van masterstudent naar masterdocent
Een literatuurstudie naar succesvolle interventies. Onderzoek naar de betekenis van onderwijsonderzoek door docenten.
1009, 2019
Motiveren van laaggeletterden
Een literatuurstudie naar succesvolle interventies. In Nederland hebben ruim 2,5 miljoen volwassenen moeite met taal en rekenen. Vanuit het actieprogramma Tel mee met Taal is een 2-jarig onderzoek uitgevoerd dat een bijdrage moet leveren aan het terugdringen van het aantal mensen met taal- en rekenvaardigheden onder basisniveau.