Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects

Home/Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects
Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects2016-12-21T21:15:58+02:00

Project omschrijving

Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects

Augustus 2011 – Internationale review van beleid o.h.g.v. loopbaanbegeleiding voor een leven lang leren in de EU.

Auteur(s): Cedefop
Publicatiedatum: januari 2011

In deze review wordt de balans opgemaakt van hetgeen tot nu toe bereikt is op het gebied van samenwerking binnen loopbaanbegeleiding voor een leven lang leren in de EU. Aan de orde komen beleidscoordinatie, kwaliteitsaspecten, loopbaanvaardigheden en de toegankelijkheid van services. Uit de review blijkt dat er vanaf 2007 een verschuiving heeft plaatsgevonden van sectoraal georiënteerde loopbaanbegeleiding naar een meer intersectorale samenwerking. De uitdaging is om de tot nu behaalde resultaten om te zetten in een praktisch werkend intersectoraal internationaal loopbaanbegeleidingssysteem.

Lees meer

Onderzoeker(s)

Gerelateerde publicaties

2019-10-25T12:21:16+02:00

Een digitaal scholingsportal: stimulans voor de deelname aan LLO?

Een digitaal scholingsportal: stimulans voor de deelname aan LLO?

Nederlanders zijn enthousiast over het idee van een digitale portal over scholingsmogelijkheden, die van overheidswege wordt ingericht. Dat neemt niet weg dat voor een belangrijke groep mensen zo’n portal niet het beste instrument is om de deelname aan scholing dichterbij te brengen. Dit blijkt uit onderzoek dat ecbo en CentERdata hebben uitgevoerd in opdracht van het ministerie van OCW.
2019-09-13T13:28:51+02:00

Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit

Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit

Hoewel opleidingsteams in het mbo ‘aan zet’ zijn, vinden zij het niet eenvoudig om verantwoordelijkheid te nemen voor (het verbeteren van) de onderwijskwaliteit. De vraag is hoe mbo-instellingen opleidingsteams hierbij beter kunnen ondersteunen.

Gerelateerd nieuws

1009, 2019

Motiveren van laaggeletterden

By |10 september 2019|Categorieën: Mbo-organisatie|Label: , |Reacties uitgeschakeld voor Motiveren van laaggeletterden

Een literatuurstudie naar succesvolle interventies. In Nederland hebben ruim 2,5 miljoen volwassenen moeite met taal en rekenen. Vanuit het actieprogramma Tel mee met Taal is een 2-jarig onderzoek uitgevoerd dat een bijdrage moet leveren aan het terugdringen van het aantal mensen met taal- en rekenvaardigheden onder basisniveau.

Gerelateerd events

Heeft u een vraag aan ons?

[recaptcha]