Project omschrijving
Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects
Augustus 2011 – Internationale review van beleid o.h.g.v. loopbaanbegeleiding voor een leven lang leren in de EU.
Auteur(s): | Cedefop |
Publicatiedatum: | januari 2011 |
In deze review wordt de balans opgemaakt van hetgeen tot nu toe bereikt is op het gebied van samenwerking binnen loopbaanbegeleiding voor een leven lang leren in de EU. Aan de orde komen beleidscoordinatie, kwaliteitsaspecten, loopbaanvaardigheden en de toegankelijkheid van services. Uit de review blijkt dat er vanaf 2007 een verschuiving heeft plaatsgevonden van sectoraal georiënteerde loopbaanbegeleiding naar een meer intersectorale samenwerking. De uitdaging is om de tot nu behaalde resultaten om te zetten in een praktisch werkend intersectoraal internationaal loopbaanbegeleidingssysteem.
Onderzoeker(s)
Gerelateerde publicaties

Een digitaal scholingsportal: stimulans voor de deelname aan LLO?
Een digitaal scholingsportal: stimulans voor de deelname aan LLO?
Nederlanders zijn enthousiast over het idee van een digitale portal over scholingsmogelijkheden, die van overheidswege wordt ingericht. Dat neemt niet weg dat voor een belangrijke groep mensen zo’n portal niet het beste instrument is om de deelname aan scholing dichterbij te brengen. Dit blijkt uit onderzoek dat ecbo en CentERdata hebben uitgevoerd in opdracht van het ministerie van OCW.
Inventarisatie bedrijfsscholen
Inventarisatie bedrijfsscholen
Net verschenen: een onderzoek naar bedrijfsscholen voor het Ministerie van OCW, als bijlage bij de kamerbrief voortgang leven lang ontwikkelen. Lees verder.
Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit
Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit
Hoewel opleidingsteams in het mbo ‘aan zet’ zijn, vinden zij het niet eenvoudig om verantwoordelijkheid te nemen voor (het verbeteren van) de onderwijskwaliteit. De vraag is hoe mbo-instellingen opleidingsteams hierbij beter kunnen ondersteunen.Gerelateerd nieuws
Webinar Vraagarticulatie 14 november
Webinar over Kritisch denken
Op 8 maart organiseren we een webinar over Kritisch denken.Van masterstudent naar masterdocent
Een literatuurstudie naar succesvolle interventies. Onderzoek naar de betekenis van onderwijsonderzoek door docenten.
Motiveren van laaggeletterden
Een literatuurstudie naar succesvolle interventies. In Nederland hebben ruim 2,5 miljoen volwassenen moeite met taal en rekenen. Vanuit het actieprogramma Tel mee met Taal is een 2-jarig onderzoek uitgevoerd dat een bijdrage moet leveren aan het terugdringen van het aantal mensen met taal- en rekenvaardigheden onder basisniveau.