About ecbo
About ECBO
ECBO is a small, however ambitious research institute, employing a staff of around 20 professional researchers, specialised in VET and the relations of VET and the labour market. It’s mission is to perform research activities in VET, with the active support of VET-schools, to make national and international research findings accessible to VET-schools and teachers. Research is conducted along thematic lines that will generate knowledge to benefit vocational education and training (VET) in the Netherlands. ECBO is part of CINOP, a foundation that designs and implements solutions for complex issues in education and the labour market.
Knowledge dissemination is one of ECBO’s core tasks. ECBO is commissioned by the Netherlands Initiative for Education Research (NRO) to disseminate knowledge in and about VET in particular. ECBO not only disseminates its own research findings but links supply and demand for VET-research (findings) in general. To this aim we hold regular meetings with teachers (associations), VET-experts, VET-innovation managers and VET-experts to take note of the issues that are important to practice.
For information about vocational education in the Netherlands, see ReferNet.
Contact
Publications
Spotlight on VET 2018 compilation
Spotlight
This Spotlight aims to contribute to better understanding of vocational education and training (VET) in the Netherlands, providing an overview into the main features of the Dutch VET system.Spotlight on VET. The Netherlands 2016
Spotlight
This Spotlight aims to contribute to better understanding of vocational education and training (VET) in the Netherlands, providing an overview into the main features of the Dutch VET system.
Vocational education and training in the Netherlands
Short description
This short description aims to contribute to better understanding of vocational education and training (VET) in the Netherlands, providing an insight into its main features and highlighting recent VET policy developments.
Vocational education and training in the Netherlands
Short description
This short description aims to contribute to better understanding of vocational education and training (VET) in the Netherlands, providing an insight into its main features and highlighting recent VET policy developments.
Cedefop: Lifelong guidance across Europe: reviewing policy progress and future prospects
Succes van samenwerking stimuleert landen tot verdere hervormingen in beroepsonderwijs
Cedefop’s nieuwste rapport, 'A bridge to the future: European policy for vocational education and training 2002-10', is gepresenteerd tijdens de ministeriële bijeenkomst op dinsdag 7 december in Brugge. Het rapport laat zien welke vooruitgang de afgelopen acht jaar is geboekt dankzij Europese samenwerking op het gebied van beleid op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding.
Cedefop: ‘A bridge to the future: European policy for vocational education and training 2002-10’
Succes van samenwerking stimuleert landen tot verdere hervormingen in beroepsonderwijs
Cedefop’s nieuwste rapport, 'A bridge to the future: European policy for vocational education and training 2002-10', is gepresenteerd tijdens de ministeriële bijeenkomst op dinsdag 7 december in Brugge. Het rapport laat zien welke vooruitgang de afgelopen acht jaar is geboekt dankzij Europese samenwerking op het gebied van beleid op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding.Cedefop – Working and Ageing
September 2010 - Internationale inventarisatie van beleid en factoren die een rol spelen bij werken op latere leeftijd.
Gebaseerd op literatuuronderzoek en internationale vergelijkingen, laat deze publicatie een beeld zien van de factoren die een rol spelen bij werken op latere leeftijd.Cedefop – vierde onderzoeksrapport
December 2009 - Het vierde Cedefop- onderzoeksrapport is een synthese van de voorgaande rapporten.
Cedefop: vierde research rapport December 2009 - Het vierde Cedefop onderzoeksrapport is een synthese van de voorgaande rapporten.
Cedefop – The dynamics of qualifications: defining and renewing occupational and educational standards
Juli 2009 - Wat weten we over het ontstaan en vernieuwing van kwalificatie-standaarden in het beroepsonderwijs in de EU?
Juli 2009 - Deze publicatie heeft als doel meer inzicht te geven in de constructie en vernieuwing van (beroeps) kwalificaties. Dit wordt inzichtelijk gemaakt aan de hand van een internationale vergelijking in 32 EU-lidstaten die deelnemen aan het Onderwijs en Opleiding 2010-programma (ET 2010).Related news
Spotlight on VET 2018
Spotlight-on-vet-2018
Een beknopt overzicht van het Europese beroepsonderwijsCedefop Briefing note – Innovation and training: partners in change
Overview of recent innovation initiatives in VET Although most innovation indices do not take account of VET, the Innovation Union Scoreboard shows that the impact of upper secondary education on innovation in [...]
Dimensies nr. 23
Over het beroepsonderwijs in Europa en internationalisering in het mbo. Dimensies nr 23 is begin december verschenen. In deze aflevering o.a.aandacht aan het 40-jarig bestaan van Cedefop, het Europees Centrum voor de [...]